Dag 1 Van Landgraaf naar Mutzenich - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 1 Van Landgraaf naar Mutzenich - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 1 Van Landgraaf naar Mutzenich

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

19 Mei 2017 | Duitsland, Monschau

Vanmiddag om 12.45 klaar voor vertrek. We werden verrast door Eline en Matthijs met Oma Bloemen maar ook Carla Verbruggen met kleinkind. Samen onze achterburen met kleinkinderen. Een leuk vertrek wat de regen even deed vergeten. De buienradar bevestigde dat de middag niet veel goeds zou brengen. We hebben al een adres in Mutzenich bij Monschau voor de komende nacht dus uitstellen gaat niet.
De fietspomp moest nog bij Decathlon gehaald worden. We waren al drijfnat. Maar goed dat we het duikpak aangetrokken hadden. Na 18 Km In Aken nog even een broodje gehaald bij de Libanees want het eten thuis was ik in de haast (spanning) vergeten. Best lekker. De regenkleding bleef de hele dag aan. De Vennbahn was ons wel bekend en zonder navigatie reden we na Lammersdorf over een grindpad. Het natte grind kwam ook in de ketting en tussen de derailleur. De ketting van beide fietsen begon nagenoeg tegelijk flink te kraken. In het begin nog een vraagteken maar het kwartje viel uiteindelijk. Met de nog gevulde bidons probeerden we de modder eruit te spoelen wat gedeeltelijk lukte. Een tractorbedrijf was bereid om net voor sluitingstijd onze bidons te vullen. Een tweede poging had meer succes en maakte de onderdelen weer schoon en kraakvrij. Na 7 km kwamen we aan op onze bestemming. De fietsen werden eerst afgespoeld met de tuinslang en daarna wijzelf en de tassen. Ondanks de waterdichte overschoenen zijn de sokken niet droog gebleven. Ook het stuurtasje is vochtig en de telefoon om te navigeren kan er niet meer in. We hebben morgen nog een stuk bekende weg dus het is nog geen ramp.
Overigens terwijl we dit verslag schrijven worden wij van binnen ook nat. Ook dat is geen ramp, we kunnen tegen een stootje.
De fietsen staan nu tussen de balen stro met daarover heen onze duikpakken om te drogen.
72 km staat op de teller

• 18 Mei 2017 - 08:45

Ingrid Bloemen:

Beste Ton en Wies,

We wensen jullie heel veel plezier op weg naar Rome.
    Mooie uitzichten, leuke ontmoetingen en heel erg mooi weer.

Groetjes,

Eric, Ingrid, Matthijs en Eline

• 19 Mei 2017 - 09:10

Louis:

Ton en Wies,

we wensen jullie een mooie reis, goed weer en weinig zadelpijn toe.
    En vanavond een lekkere holzfellersteak bij der Graf in Monschauu.

• 19 Mei 2017 - 15:05

Ria Komhoff:

Hoi Ton en Wies
    Heel veel fietsplezier en geniet ervan op weg naar Rome. Doe ze in Tobel de groeten als je er komt.
    We hopen dat jullie heel veel mooi weer en weinig tegen wind hebt

groetjes Ria en Chris

• 19 Mei 2017 - 18:38

Huub Lindelauf:

Hallo Ton en Wies,

Veel fietsplezier en een goede en mooie reis.

Groet, Huub

• 19 Mei 2017 - 22:28

Hans En Rita:

We gaan jullie volgen✋️

• 19 Mei 2017 - 23:46

Marcel En Resi:

Hé Ton en Wies,
    Geniet van jullie fietsvakantie naar het prachtige Rome in Bella Italia.
    Hopelijk zijn de weergoden jullie vanaf morgen beter gezind.
    Groetjes, Marcel en Resi.

• 19 Mei 2017 - 23:48

Marcel En Resi:

Hé Ton en Wies,
    Geniet van jullie fietsvakantie naar het prachtige Rome in Bella Italia.
    Hopelijk zijn de weergoden jullie vanaf morgen beter gezind.
    Groetjes, Marcel en Resi.

• 20 Mei 2017 - 11:46

Anneke Steinbruck:

Hallo Ton en Wies, wat vervelend om zo je reis te beginnen. Het gaat beslist beter worden en straks zeggen jullie : "was het maar iets minder" .jullie gaan zuidwaarts , wij langzaam noordwaarts. Het zou puur toeval zijn als we elkaar tegen zouden komen. We blijven jullie volgen. Wij gaan morgen van Cecina naar Caldonazzo. Op herhaling want toen we heen gingen was het daar slecht weer. Nu zou het goed zijn volgens de weerberichten.
    We hopen dat jullie een geweldige reis gaan beleven zonder veel ongemakken.
    Heel veel liefs en groeten van Frans en Anneke.

• 23 Mei 2017 - 22:29

Mia En Hay:

Je kunt het maar gehad hebben die regen,vanaf nu schijnt het zonnetje.
    Succes met de volgende etappes!

Groetjes xxx