Dag 9 van Waldshut naar Bussnang - Reisverslag uit Weinfelden, Zwitserland van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 9 van Waldshut naar Bussnang - Reisverslag uit Weinfelden, Zwitserland van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Waldshut naar Bussnang

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

27 Mei 2017 | Zwitserland, Weinfelden

Vertrokken met een zwaar hoofd. We zouden vroeger moeten gaan met de verwachtte temperatuur maar we waren te laat wakker. Na een goed ontbijt namen we afscheid van de 3 mannen waarmee we de wereldpolitiek gisteravond uitvoerig besproken hebben en we hadden meestal een gelijke mening. Uren praten en 's morgens niet meer weten waarover. Heerlijk toch.
We staken meteen de Rijn over en waren weer in Zwitserland. De route was goed aangegeven en de GPS werd nauwelijks gebruikt. Dat is meteen een stuk makkelijker fietsen en nog belangrijker is dat er geen discussie is. Heerlijk toch.
Uiteindelijk bij Fredi aangekomen. Fredi kennen we van de vele skivakanties die 24 jaren geleden begonnen zijn en oa door hem zijn georganiseerd. Hij als Zwitser had wat makkelijker toegang tot de Zwitserse burgerbescherming die de beschikking hadden over grote groepsonderkomens. In Nederland werd een bus gehuurd die 50 personen naar Zwitserland vervoerde. Dat waren allemaal gezinnen met jonge kinderen. Dit hebben we een aantal jaren gedaan totdat carnaval een hogere prioriteit kreeg bij de jeugd. Sindsdien gaan we buiten het hoogseizoen zonder kinderen. Fredi en zijn nieuwe partner Doris hadden lekker gekookt. Doris heeft nog een huis een stuk verderop langs onze route waar we morgen blijven slapen. Heerlijk toch
Weer 86 km en uitgeput

• 28 Mei 2017 - 15:39

Anneke:

Toch nog best veel km gefietst in jullie conditie. Goed gedaan. Jullie gaan het beslist redden. Liefs, Frans en Anneke