Dag 15 van Trezzo naar Brescia - Reisverslag uit Brescia, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 15 van Trezzo naar Brescia - Reisverslag uit Brescia, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Trezzo naar Brescia

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

02 Juni 2017 | Italië, Brescia

Goed ontbeten en de weersvoorspellingen waren bijna perfect. De airconditioning is ingebouwd maar we hebben het knopje nog niet gevonden.
Allereerst terug naar waar we de route gisteren hebben verlaten. We eindigden gisteren op de route met een fietspad wat zijn naam niet waard was. Stenen die normaal onder spoorbielzen liggen bedorven ons plezier om te fietsen. Dikke banden moet je hier hebben schrijft de reisgids. We hadden ze niet in de fietstassen. Dat was blijkbaar een introductie van wat we vandaag gekregen hebben. We hebben vandaag soms de route gemeden en langs straten gereden met druk verkeer. De route was ook slecht te volgen. De gps werd vaak gebruikt en dat draagt niet bij aan een ontspannen fietstocht. De gps week vaak af van de reisgids. Of er twee personen zijn die willen bewijzen dat hun route het beste, het leukste is. Als wij dat ene mooiere punt missen dan zij het zo. Het belangrijkste is dat je als auteur eensluidend bent. Als je van Nederland naar Rome fietst en je maakt gebruik van een reisgids dan zijn dat mensen die een goede fiets hebben maar geen renfiets en ook geen mountainbike.
Nu zijn de wegen, hopelijk alleen in dit deel van Italië, gewoon slecht. Inmiddels ben ik een beetje Italiaan geworden en fiets waar de auto's ook rijden. Anders is dat met Wies die heel enthousiast begint aan het fietspad en gebruikt maakt van de gratis kermisattractie. Alle fietsers negeren de fietspaden. Sommige fietspaden zijn 30 cm hoger aangelegd dan de weg voor auto's, zoals in Nederland. Bij elke inrit of zijweg wordt je hier gekatapulteerd. Ik heb geen opmerking over de toeristische wegen, daar mag een kuiltje inzitten, je krijgt daarvoor ook wat terug. Behalve het pad waar de spoorbielzen ontbraken dan.
Vandaag was gewoon een rotdag. Ik heb me vaak geërgerd.
Nu het leuke en laten we daarna niet meer gefrustreerd zijn. Even denken, wat was leuk? Eh, eh.
Oh ja, de eerste 30 km verliepen goed. Mooie route, de wind in de rug, niet te warm en een goed wegdek. Sluiten we het verslag toch positief af.
Weer 106 km

• 02 Juni 2017 - 21:47

Rita:

Lieve luytjes
    Dat was ff slikken zeg!
    Gelukkig geen lekke band ervan gekregen
    Het is hier heerlijk warm weer
    Maar v.a. morgen iets koeler, dat is welkom
    Wij zullen dinsdag niet vroeg! vertrekken en zullen in Noord Frankrijk onze eerste stop hebben
    Jullie gaan lekker, veel plezier, we genieten van jullie post
    Liefs Rita ( en Hans)

• 02 Juni 2017 - 22:34

Anke:

Hopelijk morgen een betere dag!
    Veel liefs, Anke

• 03 Juni 2017 - 09:56

May En Corry Derks :

Hallo Ton en Wies,

De Splugenpas goed overgekomen! Stevige klim niet? Nu genieten van het mooie weer en landschap van Italie.
    We hebben ons ervaringsboekje er effe bijgehaald. Alle herinneringen aan hoe mooi het was komen nu weer naar boven.
    Nog veel succes in de Appenijnen!

Groetjes May en Corry

• 03 Juni 2017 - 22:37

Mia Litjens:

Hoi Ton en Wies,
    Zo'n baaldag zit er altijd tussen. Je kunt hem maar gehad hebben.
    Hopelijk wordt het morgen beter!
    Groetjes uit Leunen!

• 03 Juni 2017 - 22:47

Ria En Chris:

Hoi Ton en Wies
    het valt niet allemaal mee , maar je moet maar denken" dit hebben we toch maar weer mooi gedaan ".
    Op naar morgen. Hopelijk hebben jullie vandaag 3 juni een mooiere route gehad. Jullie gaan als een speer. Knap neem mijn petje voor jullie af.
    Succes voor de komende dagen
    Groetjes van ons