Dag 18 van Sorbara naar Zocca - Reisverslag uit Zocca, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 18 van Sorbara naar Zocca - Reisverslag uit Zocca, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 18 van Sorbara naar Zocca

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

05 Juni 2017 | Italië, Zocca

Vanmorgen zaten we om 7 uur aan het ontbijt. We hebben ons aangepast aan de warmte. Alleen de siësta staat nog niet op het programma. Toch hebben we gisteren een power nap (kort en heftig dutje) gedaan kort nadat we in het hotel aankwamen en dus te laat om dat nog een siësta te noemen.
In ieder geval waren we vanmorgen al vroeg onderweg. Modena is een vrij grote stad en voor bijna alle mannen en bijna geen vrouwen heel interessant ivm auto's. De snelle Italiaanse bolides worden hier geheel of gedeeltelijk gemaakt en de meesten hebben hier hun hoofdkwartier zoals: Ferrari, De Tomaso, Pagani, Lamborghini en Maserati. Is het nou toeval dat de route langs de vestiging van Maserati gaat? Is het nou toeval dat ik binnen 20 seconden langs het topmodel stond? Alleen een dik rood koord en een model aanduiding scheidde mij van deze creatie.
Voor bijna alle vrouwen en bijna geen man is het misschien leuk om te vermelden dat Pavarotti hier geboren is en helaas ook hier gestorven is. De "Nessun dorma" is misschien wel gecomponeerd nadat hij het symfonische geluid van een 12 cylinder Maserati heeft gehoord. En die hoeft geen lawaai te maken als een Amerikaanse Harley Davidson om toch te imponeren. Met dank aan de portier die me bezweet en in sportkleding binnen liet. Immers de fietsen mochten niet binnen de poort. Helaas moet ik verder met het reisverslag. Ook dromen hebben een bepaalde houdbaarheid.
Dat was al vroeg in de morgen en de herinneringen hielden me bezig. Ik zie nu wij in het hotel zitten en de foto's bekijk dat er ook blauwe lavendel langs het fietspad moet hebben gestaan.
Maar we gingen verder en de laatste 30 km trappen we ons weer suf In de
Apennijnen. We hebben hiermee de Po vlakte verlaten. Inmiddels zijn we van 50 naar 750 m geklommen. De temperatuur is gedaald tot 22 graden wat heel welkom is. De koude douches behoren hiermee ook tot het einde. Het uitzicht is weer formidabel op ons balkonnetje. Aan een kant de bergen die we al gepasseerd zijn en aan de andere kant Zocca, welk dorpje de bergen van morgen geheel verschuilt. Het licht van de avondzon is niet meer zo scherp en geeft een lieflijke schijn aan deze prachtige fietstocht.
Weer 72 km

• 05 Juni 2017 - 20:34

Anneke:

Hallo Wies en Ton, dit verslag is zeker weten door Ton geschreven. Zo in de ban van auto's. Wel weer een mooie route en weer de nodige km achter de rug, in de benen dus. Een rustige avond gewenst. Benen hoog, een fijn glas wijn en lekker ontspannen. Morgen weer een nieuwe dag. Lieve groetjes, Frans en Anneke

• 06 Juni 2017 - 19:28

Fredi:

.... tja, da hätte ich vermutlich das Fahrrad gegen den Maserati eingetauscht :-)

• 06 Juni 2017 - 21:45

Mia Litjens:

Keep on dreaming Ton......