Dag 19 van Zocca naar Pistoia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 19 van Zocca naar Pistoia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 19 van Zocca naar Pistoia

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

06 Juni 2017 | Italië, Pistoia

De achterrem heeft Ton al enkele keren moeten bijstellen. Het is een hydraulisch systeem en werkt als bij een auto met leidingen die gevuld zijn met olie. Het is moeilijk zo niet onmogelijk om een fietsenmaker te vinden hier in de bergen. Vanmorgen kon de hendel ingeknepen worden tot aan het stuur maar het achterwiel draaide gewoon rond. Uiteindelijk bij een autogarage gevraagd om hydraulische olie. De monteur had een plastiek flesje gevuld en dat op de vulopening gezet. Na een paar keer de rem te bekrachtigen verdween de lucht en vulde de leiding zich met nieuwe olie. De monteur hartelijk bedankt en hij was net zo blij als wij dat hij ons weer op de weg gebracht heeft.
We waren in een bakkerswinkel en mijn vinger wees naar een belegd broodje. De verkoopster begon onmiddellijk een verhaal af te steken en toen ze klaar was met blijkbaar het opnoemen wat er allemaal opzat en dat was een lange lijst, haalden we de schouders op en zeiden No Italiano. Ze moest er zelf mee lachen. Ton noemde als grap alle woorden op die hij kende zoals pizza, plaza, cappuccino, chiau. Ze moest er weer om lachen. Hebben we toch bijgedragen aan een leuke dag voor haar. Het broodje smaakte lekker zonder te weten wat er op zat.
Onderweg genoten we van het zingen door de vogeltjes. Het waren echte Italiaanse want ze ratelden in een stuk door. 's Middags na de afdaling in het dal hebben we weer koffie gedronken en ons voorbereid op 25 km klimmen naar 750 m terwijl we net afgedaald waren.
Na 3 uur en 33 km stonden we aan de rand van Pistoia en dat betekende behalve een klimpartij ook een geweldige afdaling waarb ij we de stad al geruime tijd zagen liggen. Het was op een klein buitje na droog en onder de 20 graden. Alleen kort voor de top, tijdens een beetje regen, en tijdens de afdaling hebben we de jassen aangedaan. Perfect fietsweer dus. Het wordt nu ook interess ant dat we 1660 km gefietst hebben en nog 350 km mogen fietsen tot Rome. We zijn vandaag Toscane binnen gereden. San Gimignano ligt op de route maar Florence en Pisa niet. Geen traan want dat hebben we 2 jaar geleden bezocht.
Alweer 79 km
Vanaf nu zijn de foto's te zien op wiesenton.waarbenjij.nu
Dit ivm het maximum aantal foto's wat hier mag staan

• 07 Juni 2017 - 10:02

Ton Bakker:

Dag Ton en Wies
    wat geweldig dat jullie al zover zijn
    en dat het goed gaat
    ik geniet van jullie verslagen
    goede reis verder en geniet er van
    Ton

• 07 Juni 2017 - 10:02

Wim En Geke.:

Hallo Ton en Wies,
    Het is erg leuk jullie belevenissen te lezen.Maar jullie fiets tempo ligt erg hoog,geweldig hoor.
    De Apennijnen is wel echt klimmen maar voor jullie geen probleem ws.Heel veel fietsplezier voor de komende dagen.Wim is maandag en dinsdag in Rome,misschien kun je elkaar ontmoeten.:)Veel groetjes.

• 07 Juni 2017 - 10:41

Anneke:

Hallo Wies en Ton,
    Vanuit de Elzas jullie dagverslag gelezen. Heel mooi. Als jullie kunnen moet je zeker San Gimignano bezoeken en het lekkere ijs proberen.
    Jullie zijn wel heel snel gereden, Rome binnen bereik. Geweldig, ook de oplossing voor jullie fietsprobleem.
    Heel veel plezier vandaag, we lezen het wel weer in jullie verslag.
    Groeten en liefs van Frans en Anneke

• 07 Juni 2017 - 17:59

Louis & Marielouise:

Jullie gaan als een speer, de finish nadert.. wij zijn vandaag begonnen? Groet