Dag 21 van San Gimignano naar Bettolle - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 21 van San Gimignano naar Bettolle - Reisverslag uit Bettolle, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 21 van San Gimignano naar Bettolle

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

08 Juni 2017 | Italië, Bettolle

Het gaat helemaal verkeerd met ons. We waren vanmorgen al om 6 u de deur uit. De marktkooplieden bouwden hun kraam op terwijl wij ons broodje en koffie voor ons hadden staan. We hadden uit voorzorg gisteravond 2 croissants gekocht omdat we dachten dat er niets te koop was op dit vroege uur. Wel dus.
San Gimignano ligt boven op de heuvel en de kermisattractie begon direct toen we het stadje uitgefietst waren. Het was bar koud op dit tijdstip en samen met de afdaling noodzaakte het ons om de lange broek en jas aan te trekken. De route naar Sienna ontbrak in het boekje maar de gps gaf uitkomst. Om 7.30 u fietsten we door een ander middeleeuws dorpje waarvan we jullie de naam zullen besparen. Daarna ging de jas en lange broek al uit.
Om 9.30 arriveerden we in Sienna en genoten van de tweede cappuccino van vandaag. We gingen verder richting Piazza del Campo en elk verkeer was hier verboden, ook fietsers moesten hier afstappen. Er hingen speciale verkeersborden om iedereen daar aan te herinneren. Toch stond er een auto die, jawel , aangehouden was. En raad eens welke kleur kentekenplaten ?
Wies heeft nog een petje gekocht voor de zon en ze draagt het onder de helm. Sindsdien moet ze 100 m achter mij fietsen.
Bij het verlaten van Sienna hebben we de gps gevolgd en plotseling zaten we op de autostrada richting Rome. Elke auto had een claxon. Veilig was het niet en we hebben de fietsen met bagage snel over de vangrails getild en kwamen vervolgens in een tuin terecht via een steil talud. De poort naar de straat stond gelukkig open en gevaarlijke honden hebben we niet gehoord. Bij gebrek aan een routebeschrijving en een falende route op de gps zijn we nog via een voetgangersbrug de autostrada over gestoken maar dat was ook geen succes. Een bewoner stuurde ons terug en bracht ons op de goede route. We hebben daarna veel moeten klimmen maar het was de moeite waard. Gisteren bestond Toscane nog uit druivenvelden, fruitbomen en olijfbomen afgewisseld met een beetje graan. Vandaag was Toscane anders met uitgestrekte golvende graanvelden maar met nog steeds villa's met lange oprijlanen.
's Middags een broodje gegeten maar de cappuccino moesten we 50 m verder kopen. Veel Duitse wandelaars kwamen voorbij in dit oud stadje. We waren net vertrokken uit het stadje en moesten 10 minuten wachtten voor de slagbomen voor een trein. De lokale automobilisten draaiden zich en namen blijkbaar een andere route. We hebben ons in de schaduw gezet een stukje voor de slagbomen.
De laatste 30 km was vlakker en meer schaduw. Ook de lichte bries zorgde voor verkoeling waardoor 29 graden vol te houden was.
We hebben nu in 2 dagen meer gezien dan 2 jaar geleden toen we een week in Toscane verbleven. We zijn onder de indruk.
Het hotel is een verbouwde boerderij met zwembad en heel leuk ingericht. Het ontbijt voor morgen ligt al klaar want we vertrekken weer vroeg.

Alweer 100 km

• 08 Juni 2017 - 20:56

Boukjebakker1@Hotmail.com :

Dag Wies. Goed dat Julie een Gps bij jullie hebben, we hadden nl al gehoord dat zonder geen doen was.
    Heel veel plezier daar en geniet ervan

• 08 Juni 2017 - 21:44

Jet:

Hoi sportievelingen, kei leuk om jullie verslagen te lezen. Vandaag zijn jullie idd door een prachtige streek gefietst. 11 Jaar geleden waren wij een week in Montalceto voor een bruiloft. Daar zijn jullie waarschijnlijk bijna doorheen gefietst. Was ook een mooi verbouwde boerderij met zwembad. Zijn er veel van Toscane.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan met Rome inzicht!!

• 11 Juni 2017 - 17:50

Anneke:

Hallo Wies en Ton,
    Vandaag pas dit verslag kunnen lezen. Internet is niet altijd even goed op de camping.Had dit verslag dus echt niet willen missen. Hier is het momenteel 33 graden, vanmorgen zo'n 25 km gefietst en krijgen nog meer respect voor jullie.
    Groetjes, Frans en Anneke