Dag 23 Van Orvieto Scalo naar Caprarola - Reisverslag uit Caprarola, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 23 Van Orvieto Scalo naar Caprarola - Reisverslag uit Caprarola, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 23 Van Orvieto Scalo naar Caprarola

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

11 Juni 2017 | Italië, Caprarola

Vanmorgen om 6.30 uur aan het ontbijt. Speciaal voor ons werd het ontbijt 1 uur vroeger geserveerd dan gewoonlijk. Erg aardig van onze gastheer van Villa Aquafredda . Om 7.10 uur zaten we op de fiets met de jas aan, omdat het nog koel was.Nauwelijks de stad uit gingen we meteen de heuvels in . Klimmen dus en hiervan krijg je het erg warm. De jassen konden weer opgeborgen worden in de fietstassen. Na 18 km in Bagnoregio aan de koffie. Daarna wilden we hier een oude stad op een rots gaan bekijken die aan het einde van het dorp zou liggen volgens ons reisboek. Helaas zijn we de verkeerde kant het dorp uit gefietst en zagen we het geheel pas liggen toen we al te ver verwijderd waren om er een goede indruk van te krijgen.
Met het weer hadden we geluk. Het zou 33 graden worden, maar het was bewolkt en aangenaam om te fietsen. Dus we zijn langer door gegaan dan dat we gepland hadden. We raken inmiddels zo gewend aan het mooie landschap, oftewel we zijn zo langzamerhand verwend. Het platteland is dun bevolkt. Dorpen en stadjes zijn erg oud en vaak tegen een helling gebouwd. Smalle straten met gebouwen van 3 a 4 verdiepingen hoog, waarvan het gekleurde stuckwerk deels afgevallen is. Uiteraard vind je overal 1 of meerdere kerken. Regelmatig zie je in zo'n dorp een overblijfsel van een kasteel, fort of iets dergelijks. Maar als je het wil bezichtigen moet je altijd omhoog klimmen. Indien het erg toeristisch is, kan je tegen betaling met de bus mee.
Vandaag zijn we in Umbrië belandt. Een gebied met uitgestrekte heuvels en dalen, heel veel landbouw en hazelnoot boomgaarden. Uiteraard zie je ook olijfstruiken en wijngaarden.
Tijdens de lunch onze overnachting vastgelegd. Ditmaal Agri Turismo Casale Zucari in Caprarola. Weer met zwembad! Van te voren in het stadje een biertje en een fles wijn gekocht, want we hadden in de recensies gelezen dat dit niet geserveerd werd. 's Avonds op de fiets naar het stadje om te eten en uiteindelijk stonden er weer 92 km op de dagteller. Tevens hebben we er nu meer dan 2000 op zitten.

• 11 Juni 2017 - 13:59

Hans Pieck:

Gefeliciteerd. Grote prestatie.
    Hier in Tournon 33 graden, dus ook niet koud.

Groeten, Hans en Rita

• 11 Juni 2017 - 17:43

Anneke:

Hallo wies en Ton,
    Wat een prestatie alweer. Dit worden superlatieven. Wij vinden jullie alle 2 toppers en verheugen ons nu al op alle verhalen als jullie terug zijn. Umbrië is ook prachtig om doorheen te gaan ook om langer te verblijven. Dat kunnen jullie nog altijd doen. Trouwens Italië gaat nooit vervelen.
    Heel veel plezier op jullie laatste stuk tot Rome.
    Groetjes, liefs en weer tot morgen,
    Frans en Anneke