Dag 16 van Brescia naar Marmirolo - Reisverslag uit Marmirolo, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 16 van Brescia naar Marmirolo - Reisverslag uit Marmirolo, Italië van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 16 van Brescia naar Marmirolo

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

03 Juni 2017 | Italië, Marmirolo

Vandaag een korte route. We waren met een gevulde maag vertrokken en zaten meteen in het buitengebied. Een uitgestrekt irrigatiesysteem zorgt ervoor dat de landbouw voorzien wordt van voldoende water. Het zijn grote kanalen die afgetapt worden uit de rivier ergens in de bergen bijvoorbeeld langs de Adda waar we gisteren langs gefietst zijn. Een fijnmazig netwerk dat uiteindelijk langs de weg loopt door kleine goten leidt het water tot aan de akkers.
We waren al om 10 uur aan de oever van het Gardameer. Tijd voor koffie terwijl de koele wind van het water ons lichaam afkoelde.
Daarna zijn we door een druivengebied gefietst maar de jonge scheuten waren nog talrijk aanwezig terwijl in de Elzas deze scheuten al waren verwijderd zodat de druif meer voeding krijgt. Ook het gras tussen de rijen was nog niet gemaaid. Je ziet dat ik ook boer had kunnen zijn.
Een kleine slang kruiste onze weg. Misschien wel gewond want het was de richting kwijt en ging dan weer links dan weer rechts. Uiteindelijk werd de overkant van de weg bereikt en was het gevaar om door auto's te worden overreden verdwenen.
Het hotel was moeilijk te vinden maar dat lag meer aan mij want ik had een ander beeld gevormd van het hotel. De beheerder, een Oekraïner, deed zijn uiterste best om ons in te schrijven en dat lukte na een half uur. Al vraag ik me af of hij weet hoe Wies met haar achternaam heet. Misschien wel Louisa. In haar paspoort staat haar meisjesnaam toegevoegd met mijn naam en dat kwam maar gedeeltelijk overeen met mijn naam. Dus wat onduidelijk voor hem. In Mantova waren de hotels zo ongeveer vol, waardoor we 6 km voor de stad een hotel hadden. 's Avonds op de fiets naar Mantova en gegeten op een groot plein bij het Palazzolo Ducale. Het plein was gevuld met marktkraampjes. Je kon dus geen mooie foto maken. Er was een chamber music festival gaande in een van de gebouwen en het deed me goed hoeveel jonge muzikanten er in en uit liepen

Weer 70 km

• 03 Juni 2017 - 23:23

Huub & Ien:

Hoi Wies en Ton, Wat maken jullie weer veel mee en jullie zijn echte doorbijters, complimenten hoor! Mooie tocht verder! Groetjes, Huub en Ien

• 04 Juni 2017 - 06:39

Frans:

Fijne interessante rit gehad ,het kan zijn dat die slang een borrel te veel had en in de vroege morgen op pad ging . Dit was wel een toch zonde te veel opstakels .groeten Frans

• 04 Juni 2017 - 11:33

Ria En Chris:

Hoi
    Leuk om te lezen dat jullie in Matova gegeten hebben op het plein. Een paar jaar geleden hebben wij ook in de buurt van Mantova geslapen bij een soort b&b had een speciale naam. Wij fietsten ook elke avond naar Mantova om te eten. Je bent nu in een mooie streek. Geniet er nog van.
    Groetjes ria en chrise

• 05 Juni 2017 - 11:58

Anneke:

Hallo Louisa en Ton,
    Weer een fijne rit en dag achter de rug .Ben een beetje achter met lezen. Dat gebeurt dus nu. Leuke plaats Mantova. Eigenlijk heeft iedere plaats zijn aparte charme. Gewoon op je laten inwerken en genieten van al het moois. Groetjes F en A