Dag 8 van Rixheim naar Waldshut - Reisverslag uit Waldshut-Tiengen, Duitsland van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu Dag 8 van Rixheim naar Waldshut - Reisverslag uit Waldshut-Tiengen, Duitsland van Ton en Wies Luijten - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Rixheim naar Waldshut

Blijf op de hoogte en volg Ton en Wies

26 Mei 2017 | Duitsland, Waldshut-Tiengen

Vanwege het warme weer hebben we komende nacht niets gereserveerd. Onze mentale en fysieke gesteldheid bepaald hoe laat we stoppen. Om 8 uur, een uur eerder dan gewoonlijk, zaten we op de fiets. Na enkele km hervatten we de route langs het kanaal welke ons naar Basel zal leiden. We passeerden Huningue waar we eens met de fanfare een concert hebben gegeven in de prachtige concertzaal. Direct daarna passeerden we de fiets/voetgangersbrug over de Rijn en zaten even later in het centrum te genieten van een bellenblazer die de kleintjes en de ouders kostelijk vermaakten. We hebben daarna de Rijnroute gevolgd maar veel Rijn hebben we niet gezien. Het was al een hele rit voordat we de stad uit waren. In Laufenburg zijn we weer Duitsland ingereden en daarbij de Rijn over gestoken. Vanaf dat moment bleven we aan de Duitse kant. We sliepen in Waldshut bij de Chinees. Aanvankelijk ieder in een eenpersoonskamer maar bij aankomst had de chinees iets geregeld dus niet apart na 40 jaar huwelijk. Na het eten in de stad, met de fiets, nog gezellig buiten zitten te kletsen met 3 Duitsers die alle 3 in Zwitserland wonen totdat het half een was en ik haastig afscheid heb genomen en naar bed ging. Te laat en te veel glaasjes, ik zal morgen moeten boeten.
Weer 109 km op de teller

• 27 Mei 2017 - 22:53

Hans Pieck:

Vanwege het concert, had Ton zijn trombone bij zich.
    Een hele last op de fiets. Leuk verslag. We genieten mee met jullie.
    Na Pinksteren gaan wij via Frankrijk naar Rome, maar we zijn al oud en dus niet veel haast.
    Groetjes van Hans, Rita en Tessa xxxx

• 27 Mei 2017 - 23:08

Rita En Hans:

Om je dood te lachen ☺️☺️...
    Jaja zet de bloemetjes maar buiten
    Het is in Nederland ook heel warm
    Morgen waarschijnlijk onweer in Nederland
    Geniet van alles

• 28 Mei 2017 - 15:32

Anneke:

Hallo Wies en Ton, ik zou zeggen: dat moet kunnen bij zo'n lange tocht. Dan maar morgen iets minder ver. Groetjes van ons.